Knarbjerg er, som det tydeligt fremgår af billederne, ikke noget færdigt modelbaneanlæg, men tiden står bestemt ikke stille i den lille by af den grund.
Meningen med denne blog er, at give andre mulighed for at følge med i udviklingen af banen og måske også være med til at give mig lidt motivation til at komme videre.
Meningen med denne blog er, at give andre mulighed for at følge med i udviklingen af banen og måske også være med til at give mig lidt motivation til at komme videre.
For mig er modeljernbane = leg med tog i form af rangering og køreplanskørsel i selskab med andre. Knarbjerg er, lige fra starten af, konstrueret med henblik på at opfylde dette formål.
De 3 år der er gået, siden vi begyndte at køre på banen, er blevet brugt til at tilpasse den oprindelige sporplan, så den lever op til ønskerne om udseende og samtidig fungerer i praksis, når der skal arbejdes med togene. Det har betydet, at Havnen og Knarbjerg Vest, begge har gennemgået to større ombygninger.
Pap bygningerne rundt om på anlægget er bygget for, på en nem og billig måde, at finde ud af hvor der skal være huse, hvor store skal de være og sikre at, de ikke står i vejen når der rangeres.
Området omkring Bystationen fungerer rigtig godt og jeg er så småt begyndt at forberede det endelige landskab her i form af diverse huse og bygninger til de to industrier. Det er håbet at nå et godt stykke i løbet af vinteren. I første omgang er jeg startet på at male sporene og det går da langsomt fremad.
Området omkring Bystationen fungerer rigtig godt og jeg er så småt begyndt at forberede det endelige landskab her i form af diverse huse og bygninger til de to industrier. Det er håbet at nå et godt stykke i løbet af vinteren. I første omgang er jeg startet på at male sporene og det går da langsomt fremad.
Lækkert side du har lavet, godt anlæg... Glæder mig til d. 4 nov. :0)
SvarSletGod oversigt og fin forklarende tekst. En meget vellykket side. Mvh. Fotanger Dst. - Fjelland
SvarSlet